شهر توریستی لاهیجان

شهر توریستی لاهیجان

    لاهیجان منطقه‌ای است که از شمال به دریای خزر، از خاور به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از باختر به آستانه اشرفیه محدود می‌شود که در 50 درجه و صفر دقیقه شرقی و در 37 درجه و 11 دقیقه شمالی عرض جغرافیایی قرار دارد. این شهر ساخته‌شده بر سرزمینی هموار و جلگه ای است که حاصل رسوبات به جای مانده از رودهای گیلان می‌باشد. از نظر موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی یکی از شهرهای مهم گیلان به شمار می‌رود و مدت‌ها مرکز بخش بیه‌پیش گیلان بوده است.
 

 وجه تسمیه لاهیجان ریشه در ویژگی اقتصادی آن دارد . به طوریکه کلمه لاهیجان از دو جزء (( لاه ))به معنی ابریشم   و(( جان)) ؛ پسوند مکان تشکیل شده ، که در مجموع به معنی شهر ابریشم است . آب و هوای آن در بخش جلگه ای معتدل مرطوب و در قسمت کوهستانی سرد است.


لاهیجان از نظر جذابیت توریستی اهمیت زیادی دارد موزه تاریخی طبیعی شهر استخر قدیمی آن و پارک تفریحی و آرامگاه کاشف السلطنه و مقبره شیخ زاهد در کنار بسیاری از یادمانها ی تاریخی و مساجد قدیمی و بناهای زیبا از جمله جاذبه های جهانگردی لاهیجان بشمار می آیند . با بهره گیرى از پروژه تله کابین تحول بزرگى در توریسم لاهیجان ایجاد مى شود.


 



|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
نویسنده : Mohsen
تاریخ : پنج شنبه 26 اسفند 1389
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: